Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Gå ner i vikt knep!

Av Fredrik Öberg - 25 juli 2013 20:52

Har nu dom senaste dagarna hur dom flesta bloggarna lockar läsare till sina bloggar genom att skriva hur mycket dom har gått ner i vikt och att dom har tipsen på hur du ska göra. Även sett någon/några på facebook som lägger ut hur mycket dom gått ner och hur otroligt jobbigt dom har haft det! Jag säger att är man halv mullig, och jag jag säger att halv mullig på en tjej ligger mellan 70-80kg beroende på hur det ser ut genetiskt Då finns det en sak att göra och det är att ut och röra på sig istälelt för att sitta och och söka sympati för sin vikt och samtidigt sitta och moffla chips under tiden man skriver. Visst mycket hänger på att folk mår dåligt över sin kroppar tack vare det skönhets ideal vi har idag i dagens samhälle, Men va nöjd över kroppen ni har idag och tycker ni att ni är stora/överviktiga eller ordet jag hatar FETA så gå då ut och rör på er! Börja in med att gå värsta milen, utan satsa på lite i taget, 3km, 5km, 7km för att sen kanske tom börja köra intervaller. 


Vissa kan tänka att det kan vara svårt att låta bli maten, men gör så att istälelt för att överfylla tallriken så satsa på att halvera portionen och kör efter den klassiska tallriksmodellen som var så populärt under 90-talet och som är det nu också. Och ni bloggare som skriver att ni har knepen mot att gå ner i vikt, kan ni säga mig vad knepen är då? Dom knepen jag har för att gå ner i vikt är följande: 

  • Självdisciplin! 
  • Viljan
  • Samt målet framför sig 

Följer man dom riktlinjerna så kommer man tillslut nå sitt mål, det är samma som mig som fokuserar så enormt på att bli något inom fitness och jag vill bli en som någon ser upp till och tänker att, "Klarar han det så klarar jag det" 


 


Jag kan säga med denna bild att den ena är då från Januari och den andra är från Juli! Och genom den resan jag har gjort på den korta tiden så har jag just följt dom 3 riktlinjerna jag har skrivit om, det visar bara att man kan om man vill och har gett sig fan på det! 


Med detta inlägg så önskar jag er en godnatt och så hörs vi imorrn då det ska laddas för 2 grymma gympass! 

 
 
a

a

28 juli 2013 18:29

Du kanske skulle fokusera dina inlägg på lite mer fakta än vad du tycker, tex att man måste ha kalori underskott för att kunna gå ner i vikt! och att maten är det absolut viktigaste för att gå ner i vikt!

http://a

Fredrik Öberg

28 juli 2013 18:33

Det jag skrev om är vad jag tycker och att jag är trött på vad folk hela tiden skriver om på sociala medier. Och absolut inget tips utan enkla riktlinjer!

 
Medusa

Medusa

2 augusti 2013 19:22

(Y)

http://mustangmedusa.bloggplatsen.se

Fredrik Öberg

2 augusti 2013 19:32

:)

 
Ingen bild

http://jaktenpamagrutor.bloggplatsen.se/

13 augusti 2013 17:58

Bra skrivet.. Självdisciplinen har alltid varit det svåra för mig..

Fredrik Öberg

13 augusti 2013 22:49

Tack så mycket! Ja många har svårt för det, och många ber om hjälp men i slutändan så är det bara en själv man skylla och det är så man kan driva på! bara hojta till ifall du vill ha knep :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Öberg - 7 september 2017 14:17


Tudeluu! Som rubriken lyder så gissa vem som är tillbaka. Då jag inte har tänkt eller överhuvudtaget brytt mig om bloggen sen 2014 så var jag inne o läste lite idag och funderar på om man ska rycka upp bloggen ur graven igen ? Mycket har hänt sedan 2...

Av Fredrik Öberg - 18 mars 2014 10:11

Ja som ni ser så ser bloggen ut att gå mot sin grav!    Jag har haft sen skadan skit svårt att hitta och få motivationen tillbaka till träningen. Men jag är fortfarande taggad på träning då jag tittar på gamla bilder från träningen på instagram o...

Av Fredrik Öberg - 29 december 2013 21:02


Tjena!    För det första så vill jag be om ursäkt för mitt dåligt bloggande.  För er som missat varför jag inte har bloggat nu på ett tag så är det för att jag åkte på en skada i augusti som gjorde att jag inte kunde träna alls, försökte komma ...

Av Fredrik Öberg - 30 oktober 2013 08:57


Nu har jag ingen aning om folk fortfarande kollar in min blogg med tanke på det ofrivilliga uppehållet jag har haft, för er som inte vet så kan jag berätta lite:   I mitten av augusti så vaknade jag på mornarna och hade världens värk i ryggen, ni...

Av Fredrik Öberg - 16 september 2013 20:35

Sådär nu är det Måndag och det innebar det ett sjukgymnast besök som det har sett ut 2ggr förra veckan!    Men efter som sjukgymnasten jag var hos x2 förra veckan var osäker på om det var muskler eller diskarna i ryggen som förstör för mig. men s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Ovido - Quiz & Flashcards