Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Alla inlägg under februari 2013

Av Fredrik Öberg - 18 februari 2013 17:31

Sådär nu är det ett tag sen man blogga om träningen men allt har flytit på som det ska. Har som sagt kört på varann dag nu utom i helgen då jag hade ett helg pass på jobbet som innebär att jag jobbar 7-19 både lödag och söndag så det vart 2 dagars vila nu och så blir det var 3e helg nu då jobbet kallar! 

Men som rubriken är så ska jag och min bror på möte på onsdag vid 10 som avgör framtiden för oss båda två som bara ger positiva vibbar. 


Hade ett bra pump på gymmet men slutet så vart de en del folk som ser ut som steroida typer som gör allt för att trycka ner dom som är mindre än dom själva. Jag citerar min brors facebook status:


"Steroida killar som åker till gymmet för att kränka folk för att dom är mindre och kalla dom för råttor kan ju bara dra åt helvete.
Ni har själva varit där en gång, ni har också varit små så lär er lite vanvett för fan.
Mänskligheten äcklar mig."

 


Min bror filma även en övning vi körde en såkallad militärpress: 


 

Då det finns dom som kanske tycker det är lite vikter eller så vidare så är det tyngre än man tror + att iom med att vi har börjat nyligen så kör vi så för att känna kroppen på rätt sätt. 


Men nu blir det då att lägga sig i soffan en stund för att sen göra lite mat att äta.


Peace! 





Av Fredrik Öberg - 3 februari 2013 15:06

Sådär dags att redovisa fredagens och dagens träningspass. Fredagen så mötte jag upp min bror i Hallsberg vid halv 9 på morgonen för att köra ett pass på ca 1h och 45min. såhär såg passet ut vi körde 


FredagRyggMarklyft Skivstång3-41-8
FredagRyggChins Ställning3-45-12
FredagRyggStångrodd Skivstång3-45-12
FredagAxlar (baksida)Flyes Hantlar38-12
FredagBicepsHantelcurls Hantlar38-12
FredagBicepsStångcurl Skivstång38-12
FredagUnderarmarHammercurl Hantlar38-12

Vi skulle ha kört på onsdag men då det krockar med min och linus jobb då han låg ute i 2dagar så körde vi istället Måndag - Fredag - Söndag, sen from nästa vecka så blir det varann dag istället för ett sånt långt uppehåll. 


Senare på fredagen så begav jag och min sambo upp till Nora för att överraska svärfar med en middag med xtra familjen.


På lördagen hade jag o min sambo 1år tillsammans och då det känns så otroligt rätt i livet så valde jag då att fria till min skönhet, då jag helst undviker alkhol då jag satsar på gymmet så vart det då ett halv glas denna dag.  


på dagen tog vi en sallad på Ceasar i Kumla sen åkte vi in till Realxen på gustavsvik och hade ensam tid tillsammans.  Även där vart det då en öl men på en 1års dag samt en förlovning så kan man ta ett glas sen blir det stopp på alkoholtilltaget.


Nu idag var man på gymmet och körde ett Ben och mage pass som satt rätt så fint:

SöndagBenKnäböj Skivstång3-45-12
SöndagBenBenpress Maskin35-12
SöndagBen (baksida)Raka marklyft Skivstång3-45-12
SöndagBen (baksida)Liggande lårcurl Maskin38-12
SöndagMageCablecrunches Kabel3-48-12
SöndagMage (sida)Sidböj Hantel38-12

Kan ju säga att man är lagom mör vid detta, kommer även slänga upp bilder på mig den 28:e varje månad för att se om det blir någon skillnad på kroppen med detta schema.


Kan ju också säga att jag har börjat köra med nya PWO Craze och jag kan säga det är det bästa jag har kört, man får ett bättre tryck i kroppen vid gymmet samt ett bättre pass.


Nu ska man mysa ner i soffan med världens bästa sambo!


Tjillevippen!






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Ovido - Quiz & Flashcards