Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Fredrik det är jag det!

Av Fredrik Öberg - 13 augusti 2013 11:41

Sådär nu är man pigg efter sin tupplur på 2h efter ett härligt axelpass imorse! 

Jag gjorde som vanligt att gå 3,9km till gymmet på morgonen, har blivit så att det är riktigt skönt att bara gå och sen gå förbi örebros Pärla/stolthet:


När jag gick imorse så kom jag att tänka på att om jag nu bara ska tok köra som bara den tills året är slut utan att lägga upp sådan "Månadsbilder" för att verkligen se skillnad, men att jag bara lägger upp små bilder från gymmet osv men att ni då får se en bild på hur kroppen ser ut i December jämnfört med Januari. men dock är det en fundering än så länge men vi får se.


Det finns 6veckor om året då gymmet är bombat med folk:

- Precis efter nyår så bestämmer sig folk för att bli hälsosamma och träna sig fit för sommaren och stannar där i ca. 2-3 veckor

- Sen finns det dom som bestämmer sig för att träna sig i form efter semestern då dom har druckit alkohol och ätit grillat och fått en såndär pluffsig mage som dom vill få bort. Dom stannar där i säkert 2-3 veckor.


Än sak jag inte förstår är varför man inte fortsätter utan tror att 3veckor på gymmet ska räckas för att få resultat, visst det kanske ger resultat för vissa men tror människor att det håller i sig i resterande 49veckor på året?!

 


Medans ni ändå är här och läser så kan jag rekomendera er en Dokumentär som visar att inget är omöjligt.

 

Denna kille väger 80kg är underklädesmodell och PT. han känner att han vill veta vad överviktiga tänker inför gym osv. Han bestämemr sig för att under 1år att gå upp från 80kg till 120kg för att sen träna sig ner till 80kg igen Under 1år enbart. 

En mycket bra serie som ja gverkligen kan rekomendera! 

http://www.kanal5play.se/play/program/27425140/video/27430100


 
 
Stamp-E

Stamp-E

27 augusti 2013 13:48

klart att inget är omöjligt, som jag innan skrivit så gick jag ner över 80 pannor själv enbart genom ändrad kost och träning, men fy fan va din kropp tar stryk av din övervikt. av vilken anledning i hela världen skulle man vilja plåga och skada kroppen genom att utsätta den för den chocken? alltså +40-40 på ett år....

bra kämpat i övrigt...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Fredrik Öberg

27 augusti 2013 13:54

det är riktigt bra kämpat av dig tycker jag! :) ja det kan man verkligen säga kroppen tar ju redigt mycket stryk om man som du skrev +40-40 på ett år. Och medans jag ändå skriver så vill ja dig ett stort CRED för din viktminskning, riktigt imponerande! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Öberg - 7 september 2017 14:17


Tudeluu! Som rubriken lyder så gissa vem som är tillbaka. Då jag inte har tänkt eller överhuvudtaget brytt mig om bloggen sen 2014 så var jag inne o läste lite idag och funderar på om man ska rycka upp bloggen ur graven igen ? Mycket har hänt sedan 2...

Av Fredrik Öberg - 18 mars 2014 10:11

Ja som ni ser så ser bloggen ut att gå mot sin grav!    Jag har haft sen skadan skit svårt att hitta och få motivationen tillbaka till träningen. Men jag är fortfarande taggad på träning då jag tittar på gamla bilder från träningen på instagram o...

Av Fredrik Öberg - 29 december 2013 21:02


Tjena!    För det första så vill jag be om ursäkt för mitt dåligt bloggande.  För er som missat varför jag inte har bloggat nu på ett tag så är det för att jag åkte på en skada i augusti som gjorde att jag inte kunde träna alls, försökte komma ...

Av Fredrik Öberg - 30 oktober 2013 08:57


Nu har jag ingen aning om folk fortfarande kollar in min blogg med tanke på det ofrivilliga uppehållet jag har haft, för er som inte vet så kan jag berätta lite:   I mitten av augusti så vaknade jag på mornarna och hade världens värk i ryggen, ni...

Av Fredrik Öberg - 16 september 2013 20:35

Sådär nu är det Måndag och det innebar det ett sjukgymnast besök som det har sett ut 2ggr förra veckan!    Men efter som sjukgymnasten jag var hos x2 förra veckan var osäker på om det var muskler eller diskarna i ryggen som förstör för mig. men s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Ovido - Quiz & Flashcards