Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Alla inlägg under augusti 2013

Av Fredrik Öberg - 27 augusti 2013 13:31

Från ha gått från den lilla söta: 


Till detta:


Man kan ju undra vart det gick fel?!

Av Fredrik Öberg - 27 augusti 2013 12:23

Ursäkta för en dålig uppdatering men har inte tränat på ett tag nu samt jag hade min jobbhelg vilket innebar 33timmar av 48 mellan Fredag och Söndag, vilket gjorde att jag inte kunde träna! 


Nu undrar ni säkert hur det kommer sig att jag inte har tränat men det är så att jag har fått en sån otroligt ryggvärk ner mot ländryggen vilket har gjort att jag har mest har tyckt synd om mig själv och försökt kurrera mig med Ipren GEl vilket inte har fungerat så nu diag drog jag till apoteket för att få rådgivning och vart erbjuden denna: 

 


Skulle pröva att köra med denna vecka och under den veckan får jag inte träna alls vilket känns riktigt surt men endå jag måste vara fullt återställd för att kunna ta vikterna vid hornet igen och köra på, fick dock reda på att man bli riktigt rötten i magen av dom så, men det är ju smällar man får ta   


Men jag tänker verkligen satsa på att komma tillbaka fullt frisk så jag kan få träna igen. 


Kan säga att smärtan som jag har går att jämnför ungefär som någon/något vill ut från ländryggen, 

Jag ligger på ungefär mellan 9 och 10 på den skalan, började på 1 så aa ni ser hur jag har det!


Men jag lovar att jag kommer komma tillbaka från detta mycket starkare för nu känns livet bara piss när man inte får träna så!     

Av Fredrik Öberg - 22 augusti 2013 22:01

 

Sportstyler är Sveriges snyggaste webshop med träningskläder och sportmode. 


Du som tränar och vill synas det lilla extra på gymmet så rekomenderar jag verkligen att handla kläder på www.Sportstyler.se


Som ni ser så är det den berömda Pansar (www.blaha.se) & hans fru Jill som har den butiken vilket jag tycker ni ska gå in och kika på! 


Jag har gjort 2 collage med mina favorit plagg, 1 för träning och 1 för lite mer avslappnad/hemma klädsel


 

Som ni ser på bilden så är detta något jag lätt skulle ha på gymmet, tränings kläder med attityd men ändå bekväma att träna i. 


 

Och dessa kläder är lätt något jag skulle kunna gå till Ica i eller ha snöbollskrig/ göra snöänglar senare i vinter!  


Jag är med i en tävling hos dom och det skulle betyda väldigt mycket ifall du hade tid att rösta på mig i den där jag har en chans att vinna ett presentkort på 10000:-   

              Rösta på mitt bidrag!            

 

Av Fredrik Öberg - 20 augusti 2013 16:13

Efter många om och men så har jag nu bestämt mig för att inte lägga upp någon månads bild nu fören då i December då jag själv vill se resultat och då jag mätte mig senast så vart jag så missnöjd av mig själj så det fanns inte. 


Skulle ha kört på gymmet idag men hoppar nog det, då jag har en rygg som krånglar lite så den ska få iväg och få lite massage så fort jag får pengar så jag kan mjuka upp kroppen!

 


Men tänkte ge mig på ett riktigt "mördarpass" på Torsdag, jag har kört det passet en gång tidigare och då fick jag tiden 13:49, men tänkte nu att gå under 13,

Jag hittade det passet under Peter Bláha ( www.blaha.se ) och jag fastnade direkt när jag såg det och var tvungen att ge det en chans, och jag kan lova att efter passet samt dagen efter så kommer du må otroligt bra! 



Om du kör precis som Peter kör så kommer du ha den sjukaste träningsvärken dagen efter kan jag lova. 


Jag kan också meddela er läsare att det kanske kommer börja hända lite grejer inom och på bloggen framöver men det är något ni får se då när och om det händer! ;) 





Av Fredrik Öberg - 17 augusti 2013 12:55

Som rubriken lyder så är frågan vem är Fredrik?!


Finns ingen skönare känsla än att gå ut från gymmet med ett leende och känna att allt verkligen klaffande idag! Hela kroppen börjar ta form men lång väg kvar till mitt mål! Kärlek till alla som stöttar och är med mig mot mitt mål ‪#‎underbarkänsla‬


På dagens brutala bröst/biceps pass så gick allting perfekt, slog mig själv med över förväntan. Började tagga gymmet på min vanliga promenad förbi slottet och jag kan ju inte rå för att ta kort på Örebros stolthet: 

 


Dock har jag inga bilder att bjuda er på då jag inte fick ordning på någon vettig då jag var helt skakig efter passet men det kommer komma bilder nästa vecka iaf har jag bestämt mig för iaf! 

 


Jag fick inspiration förut från en annan blogg och lägga upp bilder på hur man såg ut tidigare under åren och t'nkte göra det nu då så ni kan få en liten inblik hur jag har sett ut: 


                     




Det är helt sjukt hur mycket utseende och stil kan förändras genom åren. Dock är det nu dax för att förändra kroppen! 


Nu Kör vi så det ryker! 


Av Fredrik Öberg - 13 augusti 2013 11:41

Sådär nu är man pigg efter sin tupplur på 2h efter ett härligt axelpass imorse! 

Jag gjorde som vanligt att gå 3,9km till gymmet på morgonen, har blivit så att det är riktigt skönt att bara gå och sen gå förbi örebros Pärla/stolthet:


När jag gick imorse så kom jag att tänka på att om jag nu bara ska tok köra som bara den tills året är slut utan att lägga upp sådan "Månadsbilder" för att verkligen se skillnad, men att jag bara lägger upp små bilder från gymmet osv men att ni då får se en bild på hur kroppen ser ut i December jämnfört med Januari. men dock är det en fundering än så länge men vi får se.


Det finns 6veckor om året då gymmet är bombat med folk:

- Precis efter nyår så bestämmer sig folk för att bli hälsosamma och träna sig fit för sommaren och stannar där i ca. 2-3 veckor

- Sen finns det dom som bestämmer sig för att träna sig i form efter semestern då dom har druckit alkohol och ätit grillat och fått en såndär pluffsig mage som dom vill få bort. Dom stannar där i säkert 2-3 veckor.


Än sak jag inte förstår är varför man inte fortsätter utan tror att 3veckor på gymmet ska räckas för att få resultat, visst det kanske ger resultat för vissa men tror människor att det håller i sig i resterande 49veckor på året?!

 


Medans ni ändå är här och läser så kan jag rekomendera er en Dokumentär som visar att inget är omöjligt.

 

Denna kille väger 80kg är underklädesmodell och PT. han känner att han vill veta vad överviktiga tänker inför gym osv. Han bestämemr sig för att under 1år att gå upp från 80kg till 120kg för att sen träna sig ner till 80kg igen Under 1år enbart. 

En mycket bra serie som ja gverkligen kan rekomendera! 

http://www.kanal5play.se/play/program/27425140/video/27430100


Av Fredrik Öberg - 10 augusti 2013 15:29


Denna kille har man följt nu ett bra tag, inom musiken samt även inom träning och kan säga såhär att han har kommit sjukt långt inom allt han gör! 


Ni som lyssnar på denna, ta och lyssna igenom hela texten den berör verkligen kan jag lova! 


Som dom flesta har sett som är här kan se att Designen är ny och det fick jag hjälp av en nära person!   


Av Fredrik Öberg - 8 augusti 2013 10:37

Oj oj nu gjorde jag en rubrik precis som 711 tusen andra men men, idag blir då att ladda för ett jobb pass igen 12.30-22! 

Igår så förlorade mitt kära AIK mot örebro i träningsmatch :/ Vilket  var en skam men men vad ska man göra när Örebro hade domaren med sig hela matchen   


Men jag bjuder på en såndär morgonbild så man ka nvisa hur otroligt vacker man är på morgonen! 


 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Skapa flashcards