Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Alla inlägg under mars 2013

Av Fredrik Öberg - 26 mars 2013 16:55

Drog till gymmet nu idag som sagt då jag kör 5 dagar i veckan då jag blir så rastlös av att bara träna 3 dagar i veckan. Men som titeln säger så finns det människor som äcklar mig så enormt mycket och det är folk på gymmet. 


Idag på gymmet så körde jag axlar och biceps blandat med ett litet cardio pass, när jag joggade på rullbandet så ser jag en kille som hade en ljusgrön tshirt ( den var det från början iaf ) men nu var den mörkgrön av allt svett och han ligger på bänken och kör hantellyft och svetten sprutar så det står härliga till, han kör sina reps och lägger ifrån sig vikterna och går ifrån bänken och kör något annat utan att torka av efter sig. Det är seriöst det vidrigaste som jag vet.  Folk får ju tänka att andra människor inte vill ligga och gnida sig i deras snusk svett. Sen finns det ännu en kategori som äcklar mig och det är människor som står och håller på med mobilen ( facebookar, smsar etc. ) och uppehåller maskiner för andra, man får en såndär känsla av att man bara vill skrynkla ihop dom och slänga dom i en papperskorg. Men seriöst ska man stå och hålla på med mobilen och inte träna så kan man lika gärna dra därifrån, För det finns människor som är på gymmet för att träna och inte facebooka! 


Denna blogg var ju inte till för att klaga på människor utan handla om min framfart mot ett bättre liv och en bättre kropp, men ibland får man ta smällar! 


Vi börjar lida oss mot slutet av denna månad och som tidigare kommer jag lägga ut bilder med resultat samt mätresultat på min kropp så ni får något hum hur det ser ut för mig och hur det går! Det inlägget kommer nu lagom till påsken! 



Bjuder på en ryggbild eftersom jag är nöjd över min utveckling: 

 


Peace! 

Av Fredrik Öberg - 19 mars 2013 12:32

Sådär efter att ha kört på gymmet nu i snart 2 månader så har jag nu lagt upp att träna 5 dagar i veckan. Kommer fortsätta köra som schemat är Måndag-onsdag-fredag men kommer även köra tisdag och torsdag och då kommer jag lägga på mer det jag tycker jag behöver träna extra på för att nå upp till mitt mål och delar på kroppen som jag ahr svårare att bygga på. 


Och ni som läser min blogg och följer min resa så finns även jag på Instagram där jag lägger upp mer bilder än vad jag uppdaterar min blogg på. Bara ni väljer att följa: Starrizzla om ni vill det! 


Såg även att det är 1 person so mgillar min blogg via Facebook vilket känns bra att det är någon där ute som följer min resa mot målet. 


Min önskan i framtiden är att jag kan vara någon som folk ser upp till och tänker " Kan han så kan jag " eller " Fredrik, kan du ge tips hur du klara det" Jag vill alltså bli en Fitness inspiration Jag vet att folk tänker att det är en hög målsättning men jag känner att jag vill ha motivation i min träning och jag vet att jag kan klara av det bara jag fortsätter med min kamp. 


slänger upp en bild från imorse efter när jag körde passet på gymmet,         


Peace!

 

Av Fredrik Öberg - 15 mars 2013 18:45

Sådär ja! Då går denna vecka mot sitt slut och jag tar helg efter en jobb vecka. 

Har kört på med träningen som vanligt alltså, Måndag-Onsdag-Fredag, Linus har även fått med 2 kompisar till oss som ska börja köra med oss på gymmet så nu blir vi ett gäng som kör då! 

Iom ny vecka osv så har jag börjat köra med en ny burk tabletter som heter Tribooster för att öka muskler och styrka! 


Utvecklingen som sker nu är att jag känner mig otorligt mer frisk som person nu sen jag börja träna och jag känner att jag håller på o bygger upp något som kan bli riktigt bra! Känner mig större av någon anledningen.


En låt som får mig motiverad är just denna låt! Den är sjukt skön och kan verkligen tipsa om att även besöka Nelione's youtube kanal för att höra skön musik!


Ikväll blir det enbart mys med sambon och djuren då vi även har hämtat ut våra nya ringar då dom förra var fel gravering samt fel storlek.


Peace!

Av Fredrik Öberg - 1 mars 2013 17:22

Sådär nu är det en månad sen jag börja tränade sten hårt och ni som har läst lite har kunnat följt min utveckling och då sett att jag har varit relativt seriös med min träning genom att mäta min kropp och tagit bilder osv. 


När jag började träna så hade jag dessa mått:

Överarmar: 29cm i omkrets

Lår: 54cm i omkrets

Bröst: 92cm i omkrets

 

Nu ligger på jag på:

Överarmar: 30cm i omkrets

Lår: 56cm i omkrets

Bröst: 95cm i omkrets

 


Så lite utveckling har hänt på den fronten och jag känner en stor skillnad i kroppen och är mer pigg och glad som människa! Jag har även tagit bilder på kroppen idag så man kan se en liten historia över det hela på endast en månad:


        Januari månad!



        Mars månad!



I onsdags var jag ute och åt medm in sambo eftersom hon har gått upp i vikt då 1,4kg så det firade vi med lite grekisk mat. För er som tycker att det inte är något att fira så har då min älskade sambo en sjukdom som ni kan läsa om på henens blogg här:

http://madelenesnellstrom.bloggplatsen.se/ 


Jag slängde även ihop en liten film för att visa lite filmklipp från träningen också bilder o så ^^ 



 


Nu blir det iväg och fira en kompis som har fyllt 20 idag så! 


Peace! 





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Skapa flashcards