Fredrik Öberg - Träningen Till Målet

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Dålig rubrik men ett bättre innehåll....!

Av Fredrik Öberg - 20 juni 2013 10:39

Sådär en bloggtorka är över nu då jag har spenderat dom senaste veckorna med att fira sambons student och även lyxa till det med en Turkiet resa som man kom hem från i Lördags kväll/natt. 


Kan även säga att nu under Maj/Juni så har min träning inte varit allt för 100% Vilket man kan känna sig jävligt dålig över.....


Så om någon som läser detta är sugen/vill börja träna för att sporra mig i örebro trakten, gärna någon som är större och är mer tränad än mig själv ( om någon "biffig" nu läser bloggen ) hör av er gärna!!! Via facebook eller Som kommentar!!!


Men kan ju säga att nu under Turkiet, Alanya så hittade jag ett ute gym som jag gav mig på och jag kan säga att jag vart riktigt taggad. Som ni kan se på denna film så kör jag inte fullt ut, men jag kan säga att jag och sambon gick upp vid 08-08.30 för att jag skulle iväg o träna lite tänkte att det inte är så varmt då. Men att träna och försöka träna med stål stänger i 30-40 graders värme är inget att rekomendera speciellt inte utan handskar, som ni ser på videon så går det dock inte bra där då pga värmen och stängerna. Men det gav mig motivationen tillbaka:



!!!!!Här skulle det vara 2 videos från träningen i Alanya men det får vänta till nästa blogginlägg då det inte är färdigt konveterat!!!!!








Här kommer en liten bild bomb från Alanya, finns fler bilder men orkar inte ladda upp alla ;) 

                             



Efter semestern när vi kom hem så bestämde jag mig för att att prova att dra ut o springa som jag inte gjort sen jag bodde i Stockholm och tränade MMA för då var jag ute o sprang varje dag snudd på. Men nu i Kumla så sprang jag 5km på 32minuter vilket inte var helt okej men ändå imponerad över men jag har som mål nu att innan året är slut att halvera tiden till !!!!!!15minuter!!!!!!  Många kanske säger "lycka till, det kommer du inte klara det" vissa säger " Kom igen jag tror på dig, du klarar det" Kan ju säga att båda två är riktiga sporrar för mig att lyckas. Dock så bestämde sig Runkeeper att sluta fungera så därav allt är nollställt    


 



Och den 30/6 så tar jag sista blosset av ciggaretten och börjar ett nytt och hälsosammare liv. För nu kommer jag börja med att trappa ner fram till den 30/6 och sen blir det ett obestämt uppehåll för att slippa höra griniga moralmänniskor gnälla över att dom kanske ser mig med en ciggarett längre fram och gnälla över att jag har sagt att jag ska sluta. Men jag komemr göra mitt yttersta att klara detta och satsa på en sundare livstil! 



Kan även meddela att jag kommer klippa av mig allt hår nu på Tisdag och det blir första gången man går till en frisör sen 2010 då jag alltid har använt mig av rakapparat och rakat av mig håret.


Peace!


 
 
Hilda

Hilda

20 juni 2013 12:56

fan vad grym blogg! :)

http://hhilda.bloggplatsen.se

Fredrik Öberg

20 juni 2013 13:00

Man får tacka så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Öberg - 7 september 2017 14:17


Tudeluu! Som rubriken lyder så gissa vem som är tillbaka. Då jag inte har tänkt eller överhuvudtaget brytt mig om bloggen sen 2014 så var jag inne o läste lite idag och funderar på om man ska rycka upp bloggen ur graven igen ? Mycket har hänt sedan 2...

Av Fredrik Öberg - 18 mars 2014 10:11

Ja som ni ser så ser bloggen ut att gå mot sin grav!    Jag har haft sen skadan skit svårt att hitta och få motivationen tillbaka till träningen. Men jag är fortfarande taggad på träning då jag tittar på gamla bilder från träningen på instagram o...

Av Fredrik Öberg - 29 december 2013 21:02


Tjena!    För det första så vill jag be om ursäkt för mitt dåligt bloggande.  För er som missat varför jag inte har bloggat nu på ett tag så är det för att jag åkte på en skada i augusti som gjorde att jag inte kunde träna alls, försökte komma ...

Av Fredrik Öberg - 30 oktober 2013 08:57


Nu har jag ingen aning om folk fortfarande kollar in min blogg med tanke på det ofrivilliga uppehållet jag har haft, för er som inte vet så kan jag berätta lite:   I mitten av augusti så vaknade jag på mornarna och hade världens värk i ryggen, ni...

Av Fredrik Öberg - 16 september 2013 20:35

Sådär nu är det Måndag och det innebar det ett sjukgymnast besök som det har sett ut 2ggr förra veckan!    Men efter som sjukgymnasten jag var hos x2 förra veckan var osäker på om det var muskler eller diskarna i ryggen som förstör för mig. men s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilken bloggportal är bäst?
 Bloggplatsen
 Blogg.se
 Nattstad
 Myshowroom
 Devote
 Någon annan?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Framgång

Min Vardag


Ovido - Quiz & Flashcards